Песнь 1 Ирмос: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда: яко стена бо, огусте обаполы вода людем пешомореходящим и Богоугодно поющим: поим, Господеви, славно бо прославися. | Песнь 1 Ирмос: Над сухою землёй, родившейся из бездны, солнце некогда взошло: ибо как стена по обе стороны застыла вода для народа пешего, море переходившего и богоугодно воспевавшего: «Воспоём Господу, ибо Он славно прославился!» | |
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе! Да каплют воду облацы, Солнце бо, на облаце легце носимо, настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви яко Младенец. Темже, вернии, возопиим: поим Господеви, славно бо прославися. | Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе! Облака да прольют воду; ибо Солнце – Христос, лёгким облаком носимый – непорочными руками, в Храме явился, как Младенец; потому мы, верные, будем восклицать: «Воспоём Господу, ибо Он славно прославился!» | |
Крепитеся, руце Симеони, старостию ослабленнии, лыста же претружденна старча правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися. | Укрепитесь, руки Симеона, ослабевшие от старости, и одряхлевшие ноги старца бодро двигайтесь Христу навстречу; составив хоровод с бесплотными, воспоём Господу, ибо Он славно прославился! | |
Разумом простертая Небеса, веселитеся, и радуйся, земле, из Пребожественных бо недр Хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех, славно бо прославися. | Возвеселитесь небеса, распростёртые премудро, радуйся и земля: ибо происшедший из недр Божественнейших Создатель Христос, Матерью Девой Богу Отцу как младенец приносится, Тот, Кто прежде всех, ибо Он славно прославился. | |
Слава, и ныне | Слава, и ныне | |
Песнь 3 Ирмос: Утверждение на Тя надеющихся, утверди, Господи, Церковь, Юже стяжал еси честною Твоею Кровию. | Песнь 3 Ирмос: Утверждение на Тебя надеющихся! Утверди, Господи, Церковь, которую Ты приобрёл драгоценною Твоею кровию. | |
Перворожден из Отца прежде век, Перворожден Младенец из Девы нетленныя, Адаму руку простирая, явися. | Перворождённый от Отца прежде веков перворождённым Младенцем непорочной Отроковицы явился, простирая Адаму руку спасения. | |
Младоумна бывша прелестию первозданнаго паки исправляяй Бог Слово, младенствовав, явися. | Дабы в прежнее состояние восстановить первозданного, ставшего неразумным как младенец через обольщение, Бог Слово Младенцем явился. | |
Земли исчадие, паки потекшее в ню, Божества сообразное естество Зиждитель яко непреложне, младенствовав, яви. | Из земли происшедшее естество и вновь в неё возвратившееся, Создатель явил сообразным Божеству, став Младенцем, но не изменившись. | |
Седален | Седален | |
На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати. Ныне же Симеон воплощеннаго Бога непреложне нас ради на руки прият и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. Темже вопияше: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко. | В древности на горе Синай Моисей увидел Бога сзади и удостоился неясно слышать Божественный глас во мраке и буре; ныне же Симеон принял во объятия ради нас неизменно воплотившегося Бога, и радостно устремлялся от здешнего к жизни вечной. Потому он и взывал: «Ныне отпускаешь Ты раба Твоего, Владыка!» | |
Песнь 4 Ирмос: Покрыла есть Небеса добродетель Твоя, Христе: из кивота бо прошед святыни, Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосим, и исполнишася вся Твоего хваления. | Песнь 4 Ирмос: Покрыла небеса доблесть Твоя, Христе, ибо, выйдя из ковчега Твоей святыни – непорочной Матери – Ты явился в Храме славы Твоей, как Младенец, носимый на руках, и всё наполнилось хвалою Тебе. | |
Радуйся, Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления. | «Симеон, служитель неизреченных таинств», Богородица взывала, «Того, о Ком издревле извещён ты Святым Духом, ставшее младенцем Слово – Христа, радуясь, во объятия прими, взывая к Нему: «Всё наполнилось хвалою Тебе!» | |
На Негоже уповал еси, Симеоне, возраст детищный, радуяся, подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления. | Кого ожидал ты, Симеон, радостно прими – Христа, Дитя возрастом, утешение богоизбранного Израиля, Творца Закона и Владыку, исполняющего устав Закона, – взывая к Нему: «Всё наполнилось хвалою Тебе!» | |
Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию, яко на престоле Херувимстем, Девою носимо, виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся, вопияше Ему: исполнишася вся Твоего хваления. | Симеон, видя Слово безначальное, во плоти, как на престоле Херувимском, Девою носимое, Виновника бытия всего – как Младенца, в изумлении взывал к Нему: «Всё наполнилось хвалою Тебе!» | |
Песнь 5 Ирмос: Яко виде Исаия образно на престоле превознесена Бога, от Ангел славы дориносима, о, окаянный, – вопияше, – аз: провидех бо воплощаема Бога, Света Невечерня и миром владычествующа. | Песнь 5 Ирмос: Когда Исаия увидел в прообразе превознесённого на престоле Бога, окружаемого Ангелами славы, он взывал: «О, я несчастный! Ведь предувидел я воплощаемого Бога, светом немеркнущим и миром владычествующего». | |
Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо, о, радуйся, – вопияше, – Чистая! Яко престол, бо держиши Бога, Света Невечерняго и миром владычествующа. | Уразумев Божественный старец славу, в древности пророку явленную, видя Слово, носимое руками Матери, «Радуйся, о Досточтимая», взывал, «ибо Ты, как престол, держишь Бога, светом немеркнущим и миром владычествующего». | |
Поклонься старец, и стопам Божественне прикоснувся неискусобрачныя и Богоматере, Огнь, – рече, – носиши, Чистая: Младенца боюся объяти Бога, Света Невечерняго и миром владычествующа. | Старец, преклонясь и благоговейно прикоснувшись к стопам не познавшей брака Девы и Богоматери, возгласил: «Огонь несёшь Ты, Чистая; страшусь принять в объятия Младенца – Бога, светом немеркнущим и миром владычествующего». | |
Очищается Исаия, от Серафима угль прием, старец вопияше Богоматери, Ты, якоже клещами, руками просвещаеши мя, подавши, Егоже носиши, Света Невечерняго и миром владычествующа. | «Очищается Исаия, от Серафима уголь приняв», взывал старец к Богоматери, «Ты же просвещаешь меня, руками, как клещами подав мне Тобой Носимого, светом немеркнущим и миром владычествующего». | |
Песнь 6 Ирмос: Возопи к Тебе, видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе, Ты Бог мой. | Песнь 6 Ирмос: Воскликнул к Тебе старец, увидев своими глазами спасение, пришедшее к народам от Бога: «Христе, Ты – Бог мой!» | |
Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание и соблазна камень, нерушимое верных спасение. | На Сионе камнем Ты был положен, для непокорных – скалою преткновения и соблазна, верным же – несокрушимым спасением. | |
Известне нося начертание Иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися. | Поистине нося образ прежде веков Тебя Родившего, Ты по милосердию Своему ныне немощью смертных облекся. | |
Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу, Отрочати бывшему, поклоньшася Тебе ныне отпусти с миром. | Поклонившегося Тебе, Сыну Всевышнего, Сыну Девы, Богу, сделавшемуся Младенцем, ныне отпусти с миром. | |
Кондак Утробу Девичу освятивый Рождеством Твоим и руце Симеоне благословивый, якоже подобаше, предварив, и ныне спасл еси нас, Христе Боже, но умири во бранех жительство и укрепи люди, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче. Икос | Кондак Утробу Девы освятив рождением Твоим, и руки Симеона благословив, заранее, как надлежало, и ныне Ты спас нас, Христе Боже. Но огради миром среди войн народ Твой и укрепи тех, кого Ты возлюбил, Единый Человеколюбец. Икос | |
К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, Егоже с Небесе Безплотнии видяще, дивляхуся, глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная! Иже бо Адама создавый носится яко Младенец, Невместимый вмещается на руках старчих, Иже в недрех неописанных Сый Отца Своего волею описуется плотию, а не Божеством, Един Человеколюбец. | К Богородице прибегнем мы, желающие увидеть Сына Её, к Симеону приносимого, на Которого с небес взирая, бесплотные поражаются и восклицают: «Чудное мы созерцаем ныне и необычайное, непостижимое, невыразимое: ибо Создателя Адама носят как младенца, Невместимый в объятиях старца умещается, Пребывающий в беспредельных недрах Отца Своего добровольно ограничивается – плотью, но не Божеством, – Единый Человеколюбец!» | |
Песнь 7 Ирмос: Тебе во огни оросившаго отроки Богословившия, и в Деву нетленну всельшагося Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших. | Песнь 7 Ирмос: Тебя, Бога Слово, в огне оросившего отроков богословствовавших, и в Деву непорочную вселившегося, мы славим, благоговейно воспевая: «Благословен Бог отцов наших!» | |
Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: благословен Бог отец наших. | «Я отхожу, чтобы поведать Адаму, во аде пребывающему, и принести Еве благую весть», Симеон взывал, с пророками торжествуя: «Благословен Бог отцов наших!» | |
Рода земна избавляяй Бог даже до ада приидет, пленным же подаст всем оставление и прозрение слепым, яко и немым вопити: благословен Бог отец наших. | Чтобы избавить бренный род, Бог низойдёт даже до ада, пленным всем подаст освобождение и прозрение слепым, равно как и немым способность восклицать: «Благословен Бог отцов наших!” | |
И Твое сердце нетленная оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на Кресте зрящи Твоего Сына, Емуже вопием: благословен Бог отец наших. | «И Твоё сердце, Непорочная, меч пронзит», предвозвестил Симеон Богородице, «Когда увидишь Ты на Кресте Сына Твоего, Которому мы взываем: Благословен Бог отцов наших!» |
Песнь 8 Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, Богочестия предстояще, юноши, пламенем же невреждени, Божественную песнь пояху: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки. | Песнь 8 Ирмос: Нестерпимым огнем соединённые предводители благочестия – юноши, но не потерпевшие вреда от пламени, песнь божественную воспевали: «Благословляйте, все творения Господни, Господа и превозносите во все века!» | |
Людие Израилевы, Твою славу Еммануила зряще Отроча из Девы, пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки. | Народ Израильский! Видя свою славу – Эммануила, Младенца от Девы, торжествуй ныне пред лицом божественного ковчега: «Благословляйте, все творения Господни, Господа и превозносите во все века!» | |
Се, Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог Сый и Отроча, Сему, вернии, возопиим: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки. | «Вот», воскликнул Симеон, «Сей – Бог истинный и Младенец – / будет знамением пререкаемым». / Ему мы, верные, воспоём: «Благословляйте, все творения Господни, Господа / и превозносите во все века!» | |
Живот сый, сей будет падение непокоривым, младенствовав Бог Слово, яко востание всем верою поющим: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки. |
| Сей – Жизнь по естеству, Бог Слово, сделавшийся Младенцем, будет для непокорных падением, как и восстанием для всех, с верою воспевающих: «Благословляйте, все творения Господни, Господа и превозносите во все века!» |
Песнь 9 Богородице Дево, упование христианом, покрый, соблюди и спаси на Тя уповающих. | Песнь 9 Богородица Дева, Надежда христиан, защищай, ограждай и храни на Тебя уповающих. | |
Богородице Дево, миру благая помощнице, покрый и соблюди от всякия нужды и печали. | Богородица Дева, Милосердная мира Заступница, защищай и сохраняй от всякой беды и печали. | |
Ирмос: В законе сени и писаний образ видим, вернии, всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем. |
| Ирмос: В тени и букве Закона мы, верные, усматриваем образ: всякое существо мужского пола, разверзающее утробу матери, посвящено Богу; потому перворождённое Слово, Сына Отца безначального, перворождаемого не знавшей мужа Матерью, мы величаем. |
Богоносе Симеоне, прииди, подыми Христа, Егоже роди Дева Чистая Мария. | Богоносец Симеон, приди и возьми на руки Христа, Которого родила Дева Чистая Мария. | |
Объемлет руками старец Симеон Содетеля закона и Владыку всяческих. | Принимает в объятия старец Симеон Создателя Закона и Владыку всего мира. | |
Не старец Мене держит, но Аз держу его: той бо от Мене отпущения просит. | Не старец Меня держит, но Я держу его: ибо он у Меня отпущения просит. | |
Клеще таинственная, како угль носиши? Како питаеши Питающаго вся? | Таинственные Клещи, как Ты Уголь носишь, как питаешь Питающего всех? | |
Иже древним новорожденных горличищ супруг двоица же бяше птенцев, в нихже место Божественный старец и целомудренная Анна пророчица от Девы рожденному и Сыну Единородному Отчу, в церковь приносиму, служат, величающе. | У древних с новорожденными были приносимы пара горлиц или двое птенцов; вместо них божественный старец и целомудренная Анна пророчица, служа от Девы Рожденному и единственному Сыну Отца, в храм принесенному, Его величали. | |
О дщи Фануилева! Прииди, стани с нами и благодари Христа Спаса, Сына Божия. | О дочь Фануилова, приди, стань с нами и благодари Христа Спасителя, Сына Божия. | |
Анна целомудренная провещает страшная, исповедающи Христа, Творца небу и земли. | Анна целомудренная возвещает чудное, исповедуя Христа Творцом неба и земли. | |
Непостижимо есть содеянное о Тебе Ангелом и человеком, Мати Дево Чистая. | Непостижимо для Ангелов и для людей совершившееся над Тобою, Матерь, Дева Чистая. | |
Чистая Голубица, нескверная Агница, Агнца и Пастыря приносит в церковь. | Чистая Голубица, чуждая скверны Агница Агнца и Пастыря во Храм приносит. | |
Воздал еси мне, вопияше Симеон, спасения Твоего, Христе, радование, восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, новыя благодати священнопроповедника тайнаго во хвалении величающа. | «Ты дал мне», взывал Симеон, «радость Твоего, Христе, спасения; прими служителя Твоего, тенью Закона изнурённого, священнопропроведником и тайнозрителем новой благодати, хвалою Тебя величающим!» | |
О Христе, всех Царю! Победы на враги верным людем Твоим даруй. | О Христе – Царь всего! Победы над врагами верным служителям Твоим даруй. | |
О Христе, всех Царю! Подаждь ми слезы теплы, да плачу мою душу, юже зле погубих. | О Христе – Царь всего! Даруй мне горячие слезы, да оплачу душу мою, которую я бедственно погубил. | |
Трисиятельное и Триипостасное Божество / благочестно да похвалим. | Тройственным светом сияющее и Единое в Трех Лицах Божество благоговейно да восхвалим. | |
О Девице Марие! Просвети мою душу, помраченную люте житейскими сластьми. | О Дева Мария! Просвети мою душу, крайне омраченную житейскими наслаждениями. | |
Священнолепно исповедашеся Анна, прорицающи, целомудренная, и преподобная, и старица, Владыце в церкви явственно, Богородицу же, проповедающи всем сущим, величаше. | С благоговением священным прорицая, Анна, целомудренная и праведная старица, во храме ясно исповедовала Владыку; Богородицу же величала, всем присутствующим о Ней провозглашая. | |
Светилен Духом во святилищи представ, старец на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков и Израилю спасение. | Светилен Представ в Духе во святилище, старец принял во объятия Владыку Закона, восклицая: «Ныне от уз плоти меня освободи, как сказал Ты, с миром: ибо своими глазами я увидел откровение язычникам и спасение Израиля!» |
Текст канона взят с портала “Азбука веры”